onsdag 29 maj 2013

Tyginköp

Vi gjorde en liten resa med husvagn förra veckan och då blev det såklart en avstickare till ett "tygställe" och denna gång blev det Kristinedals Fabriksförsäljning utanför Lidköping. Det var första gången vi åkte dit och det var inte lätt att hitta kan jag säga. Vi hamnade på en lagårdsbacke innan vi frågade oss för och till sist hittade fabriken. Nu är platsen markerad i GPSn.



Fabriken är väl värd ett besök, massor av tyger i olika sorter och en del sybehör.

 
Jag kom hem med detta äppelblommiga trikåtyg som ska bli en tunika eller klänning och ett markistyg till husvagnen. Vi har fått en markis (av min gulliga storebrorsa och svägerska) som jag ska komplettera med ett sidstycke. Jag klurar på hur det ska sys och återkommer när jag klurat klart.
 
Det blev även ett besök i Örebro på Calletex där jag fick till en liten påse också.
 

 

 

 


2 kommentarer:

  1. Där var jag i måndags och köpte kuddvadd till skolan. Visst är det lite lustigt att man inte ser fabriken från vägen eftersom den ligger i en sänka. Fin tunika du har sytt av äppeltyget :-)

    SvaraRadera
  2. Vi har inte några liknade försäljningsställen i närheten av Uppsala, så det gäller att passa på

    SvaraRadera