onsdag 15 maj 2013

Älsklingströjan

Jag har en gamma ylletröja som jag ärvt av min dotter för många år sedan. Den är en favorit när jag är på landet och fixar utomhus.


Nu börjar åldern (tröjans) ta ut sin rätt och den har blivit nött och särskilt på ärmmudden. Min mamma var en hejare på att fixa till nötta och trasiga kläder. Hon stickade nya fötter på raggsockorna, vände på kragarna på pappas arbetsskjortor, stoppade strumpor och sydde om kläder.


Jag vill ju inte vara sämre, så jag tog skaften på ett par kasserade ullstrumpor och sydde dit på ärmen där jag klippt bort den nöta mudden. Nu kan jag nog ha tröjan en säsong till.

Nöjdhetsfaktor: stor.


5 kommentarer:

  1. Vad du är underbar på att komma på idéer
    Helt suveränt den tar jag med mig
    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Den får hänga med ett tag till

      Radera
  2. Den gamla ärva tröjan har sina rötter i modemetropolen London!
    /Dottern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske vi kan åldersbestämma tröjan

      Radera