onsdag 1 maj 2013

En liten uggla

Nu är den härliga våren här, vi har första maj idag och utanför på min gräsmatta liggen en lättklädd kille och solar.
De har inte blivit så mycket sytt på sistone, vi har varit på landet och öppnat upp efter den långa vintern. Där fanns ingen snö kvar på gården bara lite i dikeskanterna. Blåsippor och vitsippor blommar för fullt och det krattas och eldas i trädgårdarna.



Jo en lite grej har jag sytt, nämligen ett mobilskal. Materialet har jag köpt på Hemtex. Det måste så klart bli en uggla men det fanns en massa olika förslag till motiv i förpackningen om man känner att man inte kan hitta på ett eget motiv. Jag har inte broderat på många herrans år, men det var riktigt kul.
Nu har jag lite lagningar som ligger och väntar, nödvändigt, men hur kul på en skala?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar