torsdag 20 november 2014

Termokjol

Nu kan det få bli kallt!
Nej det gör inget om kylan dröjer, men nu har jag sytt en termokjol så jag slipper bli kall om rumpan när jag är ute i vinter.

Jag har haft en bit tyg legat som jag tänkt använda till en liten innejacka, men nu har jag tänkt om. Tyget är ett vadderat vanligt täckjackstyg  som är fodrat med fleece. Eftersom fleecen är ganska "ohal" så fodrade jag med vanligt foder.

Kjolen består av ett rakt stycke som jag vändsytt med foder och ett  blixtlås som är delbart åt båda hållen, bra både när man ska sätta på sig den och när man sitter ex. i bilen. Resår i midjan och kardborrband i stället för knappar upptill blev det.

Tyget räckte precis, blev inte till något över till en tummetutt ens :)

Lite smidigare att använda än termobyxor, när man inte direkt ska ut och plumsa i snön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar