måndag 3 november 2014

Syfestival igen

Så var det dags igen för Syfestivalen i Älvsjö.
Vi hade förköpt våra biljetter och fick gå  raka vägen in utan att stå i kö, dessutom innan det var öppet (kvart i tio).

Först gick vi till Lisas monter där vi träffade Malin och Margareta och fick lite prat med dom innan folket strömmade in. Vi köpte så klart lite tyg där.



Det översta blommiga tyget köpte jag hos Lisa och det ska bli en BH och ett par trosor, riktigt härlig kvalitet. Det gråa tyget är en kraftig och mjuk dubbelsidig trikå som troligen blir en vintertunika, det svarta en kraftig och fast trikå kommer att bli en snäv/rak kjol som passar till den svarta tunika jag sydde tidigare (samma tyg).Spetsen ska jag ha till kanterna på en rosa omlottkofta. De gråa overlocktråden ska jag ha som bastråd, passar faktiskt till det mesta, jag var tvungen att prova för att bli övertygad - nu är jag det!

Det där var mina planer med inköpen, sen får vi se om jag håller fast vid det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar