söndag 9 november 2014

Grå tunika

Nu har jag kommit till skott och klippt i det grå trikåtyget som jag köpte på Kristinedals Fabriksförsäljning i höstas.


Här har jag modifierat (igen) mönstret från Ottobre 5/2014. Jag har skurit av framstycket upptill för att få in blixtlåset snyggt. Blixtlåset löper från avskärningen ända upp till luvans slut. Jag har för första gången använt blixtlås på metervara, hur smidigt som helst. Fickorna har jag gjort lite större än mönstrets "pyttefickor" och dragit dom lite bakåt över sidsömmen.

Här syns avskärningen med fällsöm och blixtlåset som samtidigt är luvans kant.

Blixtlåset går att dra upp helt, men då ser man inget :)

Jag har skurit ut en uggla i "stryka på" -vinyl. Den här ugglan kan man hitta på många av mina saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar