måndag 29 juli 2013

Vi har i sommar investerat i en förbränningstoalett till fritidshuset. I alla år har vi använt oss av en mulltoa på innetoan, där någon (inte jag) måste bära ut tunnan när innehållet ska komposteras och hantera det hela. Jag har inte alltid känt det bekvämt att har tunnan med sitt innehåll i badrummet.

Så nu tog vi beslutet att köpa en förbränningstoalett. Det är en fiffig konstruktion. Allt som hamnar i toan brinner upp och blir till en väldigt liten mängd aska som är helt luktfri. Det man gör på toan hamnar i en påse som ”spolas” ner i förbränningslådan och brinner upp vid över 500 grader. Askan kan med fördel hällas på rabatterna ute.
Hur som helst så vill jag ha en bra förvaring av påsarna till toan och inte ha dom liggande i en kartong. Jag rotade lite i tygskåpet och hittade lite rester som skulle passa bra. Jag måttade efter påsen som är sexkantigt och klippte till i dubbelt tyg. I bakstycket har jag lagt i ett tillklippt bordsunderlägg i plast för att stadga upp hållaren.

Hållaren siter på väggen bakom toan så det är lätt att ta en ny påse.


 När jag ändå höll på så sydde jag en till grannen också.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar