måndag 29 juli 2013

Randig top

Sällan har jag skrattat så gott år något som jag sytt fel som denna gång. Jag ville ha något som var ett mellanting av top och linne. Jag gjorde en mix av mönster och det blev en halvärm eller vinge som verkade bli bra.


Det var bara det att när jag sydde dit ärm nr två så hamnade den i halsringningen, jag får väl skylla på värmen eller nåt!



Efter lite sprättande så kollade jag noga att ärmen kom på rätt ställe innan jag sydde igen. Toppen blev riktigt bra förutom att, eftersom den var urringad både bak och fram,  gärna ville hasa ner från mina smala axlar. Det avhjälptes med band på insidan som knäpptes runt axelbanden på BHn, och sedan satt den perfekt.

Mönster eget
Tyg från gömmorna

2 kommentarer:

  1. Hej Lena - ja så kan det gå - minns när Maj sydde sina trosor på träffen vi hade hos Lisa och jag tror hon sydde på sidbiten i midjan. Ja ibland vet man inte vad som är upp och ner. Många goa skratt får man. Ha en fortsatt bra sommar så syns vi hos Lisa i höst. Hälsa Karin, Kram Ann

    SvaraRadera
  2. Hej Ann, ja så kan det gå..
    Ser fram emot lägret i höst
    Kram
    Lena

    SvaraRadera