tisdag 16 april 2013

Nu är det nära

Jag förbereder som mest just nu. I helgen som kommer ska jag på syläger hos Lisa i Källby.
Det här är första gången som jag är förberedd ordentligt. Jag har bläddrat bland mönster i tidningar och plockat fram lämpliga tyger. Tyvärr tog mönsterpappret slut så jag fick ta bussen upp till centrum och köpa en rulle (15 meter). Min gulliga man lagade middag under tiden.


Jag har ritat och klipp ut en V-ringad stickad tröja i svart och vitt hundtandsmönster, en nougatfärgad ulltunika utan ärm och så har jag ritat ett långbyxmönster, men kom på att jag skulle tvätta tyget innan jag klipper i det, så slipper man krympta byxor. Jag brukar ofta tvätta tygen innan jag syr av det. Det är ett tyg i ljuslila bomullstretch.
Ska försöka hinna klippa till tyg till en top och en kofta.

2 kommentarer:

  1. Hej Lena
    Vad härligt att hinna förbereda är det ditt nya liv som pensionär som ger detta+!!
    ska bli så kul att ses
    Ser framemot att få se dina projekt växa fram
    Lisa

    SvaraRadera