torsdag 21 mars 2013

Slipp mönsterpapper som glider omkring

Det kan vara lite besvärligt att få mönsterpappret att ligga stilla när man ska rita av mönstret, eller att få mönstret att ligga still på tyget när man ska skära. Jag har använt mig av tyngder som har funnits i närheten såsom häftapparat, ljusstake ett vattenglas osv.

Nu har jag tillverkat riktigt fina tyngder som fungerar bra, och blev riktigt snygga också.

 
Jag köpte de tyngsta muttrarna som fanns på Biltema. Det blev en förpackning med fem lagom tunga muttrar. En gammal T-skirt från jobbet slaktades och blev c:a 1 cm breda remsor som jag klädde muttrarna med. Tygänden fästes med några stygn på undersidan.


Lite glamour skadar aldrig, tyngderna blev pimpade med glitternagellack som blev över efter nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar