torsdag 21 mars 2013

BH och trosor

Lite nya underkläder

Det här tyget hittade jag på Tygvaruhuset i Barkarby och kände direkt att här ska det bli en snygg BH och några par trosor. Tillbehören fick jag på posten från LG Sömnad.


Det här mönstret har jag sytt av flera gånger och jag trivs riktigt bra i modellen.

Här inviger jag mina nya tyngder. De underlättar verkligen all tillskärning.

Lite lurigt tyg, bäst att märka upp vilket som är avig/rät sida. Jag sätter en liten trådända på de bitar som ska vara foder. Jag nålar ihop delarna direkt för inte förväxla delarna och avig/rät sida. Jag har valt att ha dubbelt tyg för att få lite stadga. Foderdelarna lägger jag på den andra ledden mot yttertyget.



Många delar blev det.

Nu börjar det likna nåt.



Det är många moment för att få till en BH, men följ bara beskrivningen i mönstret så blir det bra.



Här har vi den klara BHn. Det känns som jag kommer att trivas med den


Det blev två par trosor till också. Det går nästan lika fort att sy två par samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar