söndag 12 april 2015

Pärlor uppåt väggarna

För några år sedan fick min käre make ett set med pärlor och tillbehör för att kunna göra fina tavlor. Hans fru, det vill säga jag blev så intresserad så jag snodde pärlorna och började "pärla". När jag sedan skulle montera det hela så gick det inte så bra. Jag kraschade en del och lade allt åt sidan.

För några veckor sedan så tog jag fram grejorna igen och gjorde klart.

Så här ligger pärlorna i numrerade fack

I ett program i datorn kan man göra mallar av ex. foton. Den övre delen är mallen, under ligger pärlplattan halvfärdig.  Den är spegelvänd för att sedan bli rätt när man lagt på klisterfilmen ovanpå och sedan ner på en skiva.

Här är resultatet med fyra stycken rutor sammanfogade. Den ser mysko ut på nära håll, men när man backar en bit så ser det riktigt bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar