fredag 10 april 2015

Härlig tjock tunika

Ett tyg som legat till sig sedan syfestivalen i höstas har nu blivit en favorittunika. Men alltid när det blir en favorit så känner jag att jag ska vara rädd om den och inte använda i onödan. Knäppa tankar.

Ibland är jag lite lat. Tyckte inte att jag behövde ta av duken från bordet när jag bara skulle klippa till ett plagg. 

Skit också - ett hack i duken. Får försöka sy till och ställa något över så det inte syns.  


Den här gången provade jag ett annat sätt när jag sydde infodringen i halsen. Jag brukar sy infodringen och tröjan för sig men den här gången sydde jag fast infodringsdelarna på fram och bakstycket innan jag sydde ihop plagget- Kommer nog att göra så i framtiden, det blev perfekt i axelsömmarna.

Närbild på infodringen vid axelsömmen.

 Jag har ingen mudd vare sig på ärmar eller nertill, utan bara en enkel fåll med dekorsöm




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar