lördag 10 januari 2015

Sheetah

En sheetah eller en fodrad buff.
Jag hade lite tyg som låg och värmde någon hylla och tyckte att det var bättre om det värmde någon stackars frusen människa. Efter beskrivning på en FB-sida så klippte jag till och sydde först en sheetah och sedan en matchande mössa, sedan en sheetah till och i bara farten blev det ett par barnkalsonger också.
Det här tyget fick jag av en sykollega som rensat sina hyllor. Fleecefodret kommer jag inte ihåg vad jag haft det till. spetsen runt nederkanten var knutet runt en liten stuv jag köpte hos Lisa.

Här syns fleecefodret bättre.

Mössan i samma tyg har jag sytt dubbel och ett extralager c:a 7 cm brett över öronen.

Här har jag sytt en sheetah till. Den är lite mindre och passa till en nioårig flicka. Yttertyget är velour och fodret är bommullstrikå.

Jag har även sytt dit en liten hank så den går att hänga upp på en krok om man vill

Den femåriga killen fick sig ett par nya kalsonger av restbitar som låg i en låda?!
(resåren är inte solkig, blev bara så på bilden ?)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar