lördag 10 januari 2015

Cykelkorg

Det gäller att ligga i om allt ska vara klart när pudel kommer.

Det är tänkt att vi ska kunna cykla omkring när vi är ute med husbilen i sommar och eftersom det är en liten hund så kommer den att få sitta i cykelkorgen. Det är bara att hoppas att det funkar, men vi ska vänja den successivt med början att bara leda cykeln. Håll tummarna att det funkar.
Det här är en cykelkorg som satt på en cykel som jag köpte för länge sedan. Jag tyckte den var töntigt då så den åkte av och in i förrådet. Nu är ett annat läge

För att pudel ska sitta skönt så gjorde jag en dyna först av skumfolie som blev över vid någon golvläggning. Fyra lager blev lagom tyckte jag. Fodral i fleece blev både mjukt och "ohalkigt".
Här har jag sytt ett överdrag som täcker både utsidan och insidan av korgen. Dynan i botten ligger fint på plats. Ett kort koppel som är fäst i korgen genom en liten öppning i överdraget är också på plats.
Lite fundering över konstruktionen, för att överdraget lätt ska gå att ta av när cykeln hänger bakpå husbilen, resulterade i resår, knytband och kardborrband.

Om någon undrar vad som finns i korgen...
Jag tror inte att det kommer att kännas töntigt 

Det blev lite fleece över som jag flätade till en liten leksak till pudel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar