tisdag 30 september 2014

Mera tygtryck

Jag har roat mig en hel del med min skärmaskin i sommar, jag har bl.a. tryckt motiv på disktrasor, etsat på glasburkar, tryckt motiv på kuddar och T-shirts.

När jag ska trycka på kuddar och t-shirts så skär jag ut mallar från vanlig självhäftande vinyl som finns i färghandeln. Sedan för jag över mallen till ex. en kudde och maskerar ordentligt runt om så ingen färg av misstag hamnar på fel ställe, jag lägger dessutom en plastpåse eller tidning i kudden så inte färgen går igenom till baksidan. Sedan duttar jag på färgen, låter den torka och stryker sedan med strykjärnet enligt färgens anvisning

Här är ännu en kudde
Den här är till ett barnbarn vars namn börjar på A

Här har jag lagt till en passande QR-kod på kuddens baksida. Den är korrekt i verkligheten, men vill inte att det ska gå att skanna in koden här på sidan.

Några T-shirts är ju alltid kul att göra, här är det varsin till maken och mig (gissa vens som är vems). Även här en lämplig QR-kod

En T-shirt till det yngsta barnbarnet blev det också. 

Disktrasor brukar jag göra ett litet lager av, kan man alltid ta med om man ska till grannen och fika.


Jag skär ut en mall från en plastficka och färgar med textilfärg som sitter jättebra och den går bra att tvätta i maskinen också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar