tisdag 30 september 2014

Högtalarfodral

En mig närstående gosse (barnbarn) fick en högtalare till sin iPhone när han fyllde år.
Eftersom han ofta åker iväg på handbollsmatcher och kupper behöver han ett fodral att skydda dyrgripen med och då kom mormor in i bilden.

Fodralet har mått som ska passa högtalaren och att en laddkabel får plats också

Jag har sytt in en avskiljare så inte kabel och högtalare skaver mot varandra. Några myror fick fästa avskiljaren.

 
Ägares initialer på dragaren till blixtlåset, Tyget kommer från IKEAs "lapprullar" - tygbitar på 20 x 20 cm i förpackning. Mönstet - obefintligt, jag sydde på en höft efter mått som jag skrivit på en bit tapet som jag hade till hands men tyvärr använde jag den till en annan grej, men som tur var upptäckte jag siffrorna på baksidan i sista stund.

Det ena ger det andra, nu vill dottern ha ett skydd till sin laptop, jaa vad säger man :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar