måndag 23 februari 2015

Lite nytt till solresan

Vi ska ju åka till Las Palmas om en vecka och döm om min förvåning - så upptäckte jag att jag inte har något att sätta på mig (hur det nu kan vara möjligt)

Två av plaggens tyger har värmt någon hylla i syrummet och två tyger fick följa med hem från Syfestivalen förra helgen.

Det här rosa tyget har legat till sig något år! Jag har hela tiden vetat vad jag skulle ha det till men inte kommit till skott. spetsen runt kanterna köpte jag på Syfestivalen i höstas. Mönstret är eget.

En liten slejf i bak kändes bra.

Den här klänningen är i ett "sladdrigt" och halt tyg med fint fall, vadlång med slitsar i sidorna. Kan nog bli fint med den rosa koftan till. Tyget har nog legat minst ett år på någon hylla hos mig. kommer inte ihåg var jag köpt det. Mönstret är eget.

Ett linne i härliga färger och ett snyggt leopardmönster.

Jag kantade ärmhål och halsen med svart som jag tycker blev riktigt bra. Tyget kommer från en stuvlåda på Syfestivalen och möstret har jag ritat av en tidigare improviserat  linne.

Det här tyget köpte jag på Syfestivalen och jag tycker att det är helt underbart fint och somrigt.

Det här är också ett eget mönster, med kort ärm...

...och ett tunt knutet band i bak

Närbild på bandet i midjan bak.



2 kommentarer:

  1. Jättefina plagg! Så roligt att se. De kom säkert väl till pass under solsemestern! Vilken fin blogg du har - mycket intressant. Jag har precis "ramlat" in här via en annan blogg. Det hela började med en sökning på tovning. Nu ska jag läsa vidare här på din sida! Ha det gott./ Gisela

    SvaraRadera