tisdag 1 april 2014

Kuddar med tryck

Det här med tygtryck är ju bara såååå kul. Den första kudden med tryck var en gammal som jag har kunnat avvara om det inte skulle gå så bra.
Jag har skurit ut mallar i självhäftande vinyl som jag fäster på det tyg som ska målas.
Här har jag även börjat maskera för att skydda tyget runtom från spill. Sen är det bara att dutta på textilfärg med en skumgummipensel tills det har täckt som jag tycker det ska vara.  
Här är resultatet. Det blev "så där" bokstäverna blev för små i mitt tycke, men det här var ju bara ett test :-)
Den här kudden blev en present till ett barnbarn som fyllde 20 år.

Kudden blev dubbelsidig med ett grattis på baksidan och lite lämplig text på framsidan.

Den här kudden blev också en födelsedagspresent till ett barnbarn 24 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar