torsdag 19 september 2013

Tråååkigt

Det har blivit en liten hög, med sånt som ska lagas, igen. Ja, jag vet att det går fort och blir ganska bra, men jag vill sy med nytt tyg.


Makens favoritbyxor som jag lagade i förra veckan har fått ett nytt hål. Nu får vi se hur länge de håller den här gången. Jag ska så småningom "slakta" dessa byxor och sy ett par nya efter samma modell.


En långärmad T-shirt som jag köpte för ett bra tag sedan har nu fått en bättre och lite djupare ringning, och kommer troligen att bli framtagen lite oftare nu. Konstig färg på Före-bilden, däremot stämmer Efter-bilden.


Dottern älsklingsväska kraschade i somras under Åhusveckan. Båda dragkedjorna sa upp sig ungefär samtidigt. Och eftersom jag har en symaskin så är det självklart att jag byter kedjorna = glad dotter


Som en "undertidenväska" inköptes denna på Åhléns (?) i Åhus. Tyvärr höll den inte måttet, eller snarare tyngden av allt en kvinna kan ha i en handväska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar