söndag 4 augusti 2013

Shorts

När vi var ute med husvagnen för några veckor sedan så blev vädret bättre än vi förväntat oss. Jag hade för få shorts med i packningen och för många långbyxor.

En av dagarna fick jag en idé och klippte av ett par långbyxor i vitt linne/bomullsblandning. De byxorna har aldrig varit bra, för långa och vida ben som alltid släpade i backen och blev smutsiga nertill.

Jag måttade och klippte med kökssaxen den längd som jag tyckte passade bra. Byxorna blev perfekta med fransig nederkant. Döm om min förvåning när de höll sig fräscha i flera dagar trots tillvaron i sanden på Åhus beachhandboll.


När jag så kom hem så fållade jag shortsen och tyckte dom blev lite tråkiga. Jag hittade en bit spets som jag sydde fast i nederkanten (det blev 2 cm kvar av den biten).

Shortsen har blivit en favorit i sommar.

På bilden ser shortsen ut som ett par gamla mamelucker :-)

1 kommentar:

  1. Hej Lena, Kul att kunna använda saker som man inte är nöjd men i ursprungs skicket med att bara helt radikalt ta till saxen och sedan lite lagervaror (tex spets) Ha det gott//Kram Ann

    SvaraRadera